lørdag 3. mai 2014

Overømfintlig eller er det normalt?

Her om dagen var jeg, barna, mannen og en kompis av han på "harrytur", med båten fra Sandefjord til Strømstad. Tar alltid en tur på buffet restauranten også for å slå ihjel litt tid og man kan kose seg med masse god mat i samme slengen.

Denne gangen var ikke målet med turen noe spesielt, men tok det som en tur for å finne på noe. I tillegg fikk mannen handlet seg litt "urter" som han pleier å kalle de edle dråpene man finner i taxfree butikken.

Når jeg nå snakker om taxfree butikken. Denne gangen fikk jeg en ny opplevelse, som føyer seg inn i rekken av symptomer. Da jeg gikk inn i parfymeavdelingen og var der i kanskje 2 min, kjente jeg en skikkelig hodepine komme smygende. Alle luktene der inne ble på en måte forsterket og for mye på en gang. Det gikk greit, men hodepinen ble sittende resten av dagen og jeg følte meg plutselig så sliten og trøtt. Klarte å gjennomføre det jeg skulle, men litt kjedelig allikevel. Vanskelig å forklare følelsen, men det kan sammenliknes litt med kroppens reaksjon dersom man er uheldig og får sniffet skikkelig på salmiak.

Det er jo ikke sikkert dette er et typisk ME fenomen, men første gangen jeg har opplevd noe sånt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar