onsdag 30. april 2014

Alternative behandlingsmetoder???

Nå har jeg nå engang kommet dithen at jeg føler at om jeg skal ha noe utbytte av noe mer nå så må det evt. være en form for alternativ behandling, da jeg har vært innom både mestringskurs, medisinering av forskjellige slag og lest meg opp såpass på emnet, at jeg har gjort det jeg kan for å gjøre hverdagen enklest og best mulig for meg selv, når det gjelder energiøkonomisering/aktivitetsavpasning og det som har med det å gjøre.

Kiropraktor går jeg til jevnlig og det kommer jeg til å fortsette med, for føler det har god effekt på noen av plagene mine. Har også gått hos psykomotorisk fysioterapi ett års tid og lært mange teknikker ifht. sittestillinger, avspenning, øvelser for å få bedre kontakt med kroppen ++. Føler jeg har nok verktøy derifra nå til å prøve meg på egenhånd.

Jeg har hele tiden sagt at jeg prøver en ting om gangen ( i tillegg til kiropraktor da) for ikke å engasjere meg i for mange ting på en gang og for å se hva som gir effekt og ikke.
Hvilken vei er den rette?

Det er et hav av valgmuligheter der ute, så ikke lett å vite hvor man skal begynne. Healere, naprapati, akupunktur, kvantemedisin, helhetsterapi, massasje, qigong, homeopati osv. Har blitt tipset om friskhetsklinikken i Drammen, så vurderer å gi det en sjanse, selv om jeg i utg.pkt ikke er veldig alternativ av meg. 

Det har også blitt forsket på effekt av alternativ behandling for pasienter med ME. Resultatet av en undersøkelse har sjekket ut disse metodene: 

  • Mind-body medicine, dvs. qigong og meditasjon.
  • Fjernhealing.
  • Massasje.
  • Tuina og Tai chi.
  • Homeopati.
  • Ginseng.
  • Kosttilskudd, ernæringstillegg.

Står mer om dette på siden: alternativ.no


3 kommentarer:

  1. Jeg har en sønn på snart 19.Han begynte i går på energiklinikken i drammen det er også alternativt så vi får se hvordan det går.Han har og me.

    SvarSlett
  2. Hei. Så hyggelig at dere leser bloggen. Håper det er til noe hjelp. Viktig å prøve alt som prøves kan. Gi meg gjerne en tilbakemelding på hvordan han synes det fungerer :-) Lykke til og håper dere finner noe som fungerer for han.

    SvarSlett
  3. Om du går jevnlig til kiropraktor, vil jeg anbefale å prøve naprapat i steden ! Han kan gjøre det samme som kiropraktoren, men jobber med å finne årsaken plagene og gjøre noe med de i tillegg.

    SvarSlett