tirsdag 19. mai 2015

2 x antibiotika på en gang...



Akkurat nå sitter jeg her og tenker at er det virkelig mulig. Formen er tålig grei igjen egentlig. Får gjort det jeg skal osv. Men likevel sitter jeg her med to forskjellige antibiotika kurer foran meg, som jeg må ta for to helt forskjellige ting.  Har egentlig ikke lyst, men fått beskjed om at denne gangen er det sterkt anbefalt, for å lindre noe plager som har sittet der en stund. Begynner å bli litt "story of my life" dette her nå.

Var hos lege i dag også, der jeg fikk beskjed om at jeg med veldig stor sannsynlighet har fått noe som heter endometriose. For å finne ut om det stemmer, blir det narkose og laparoskopi om ca. 3 mnd, for å se om de finner noe som de evt. kan fjerne. Må også legges under kniven en gang til noe seinere, men ble enig om å ta en operasjon av gangen, siden det ikke er noe som haster eller er farlig.

Man føler liksom at det ene avløser det andre. Endelig så har magen roet seg litt og da må man plutselig igang med TO kurer samtidig. Den ene på 10 dager (amoxicillin 500mg for bihuler) og den andre på 8 dager (doxylin 100mg) som er kjent for IKKE å være særlig godt for magen. Skjønner at jeg får hamstre melkesyrebakterier og begrense sukkerinntaket så mye som mulig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar