fredag 22. mai 2015

Hyggelig gjenforening og masse positiv energi :-)

I går var en rar og bra dag på samme måte. Startet dagen med en tur på jobb. Etter halvannen time, ble jeg plutselig så kvalm at jeg bare måtte dra hjem. Det slo meg etterpå at det mest sannsynlig kom av at jeg hadde tatt doxycyclin en times tid før det skjedde. Den er rett og slett helt forferdelig for magen, men må man så må man. Passer på å tilføre melkesyrebakterier samtidig da, for det tar jeg hele tiden uansett.

Jeg dro hjem, slappet av og sov noen timer. Hadde avtalt at jeg skulle komme innover til Oslo, til ei barndomsvenninne, som jeg ser sånn ca en gang hvert skuddår. Hun hadde besøk av moren og faren fra vertsfamilien sin, fra USA (gikk der et år på high school) som jeg har vært med å besøke et par ganger. I tillegg kom moren og faren hennes, som jeg også kjenner godt, etter å ha bodd hos de et år.

Ble litt frustrert og tenkte at det var typisk at jeg skulle bli sååå utrolig kvalm når jeg skulle dit seinere på dagen.

Var innom apoteket på vei hjem og fikk hentet ut litt afipran (kvalmestillende) for å sikre meg. Da jeg våknet etter hvilen følte jeg meg heldigvis mye bedre og fikk i meg litt mat. "Fit for fight" igjen og lagde vaffelrøra klar som jeg hadde lovt å ta med meg. Pakket ned vaffeljernet med tilbehør og hoppet i dusjen før jeg satte nesa innover. Kjørte selv, fremfor å reise kollektivt, da det hadde ført til mer gåing.

Vel fremme etter omsider å ha fått parkert bilen, svimet jeg rundt i kvartalet litt. Mistet fullstendig retningssansen og visste ikke helt hvilken vei jeg skulle gå. Heldigvis stoppet akkurat foreldrene hennes ved meg, så vi slo følge inn. Der var det bare å sette seg ned og skravle som om vi så hverandre i går alle sammen. Kjempeherlig. Venninna mi møtte jeg sist ifjor sommer, mens hun var på jobb i Drammen en liten snartur. Foreldrene hennes må det være 9 år siden jeg så sist, så hadde mye å prate om. Siste gangen jeg var med og besøkte "vertsforeldrene" var i 2002, men møtte de i Norge en gang
                                                         etterpå. Det kan fort likevel være 10 år siden.

Middagen var veldig god. Vi ertet venninna mi litt, for vi har ikke vært så vant til at hun lager mat, men hun overrasket og serverte oss gulrotsuppe til forrett. Deretter var det laks bakt i ovnen med blåmuggost oppå og noe krydderier. Kjempegodt. Med hjemmelaget potetmos og grønnsaker ved siden av. Også ble det vafler a la Kristin til "dessert".


















Var en kjempekoselig kveld hvor latteren satt løst og vi pratet om alt mellom himmel og jord, mens jeg lente meg godt tilbake på sofaen og hadde det veldig så bekvemt. Ikke noe stress, bare rolig og hyggelig. Helt etter min smak :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar