torsdag 7. mai 2015

Dagens tur til kiropraktor. "QHRV assesment".

Er så kjedelig når formen daler mer og mer for hver dag, fremfor å stige. Har vært nede for telling sånn "ordentlig" i en ukes tid nå, så er jo ikke så lenge. Har vel merket et ubehag en stund, men ikke noe som har påvirket formen noe videre.  Tenkte det kom av at jeg sluttet på seroxat, men det er over en mnd siden. Bare jeg som var litt treg med å få ut det innlegget. Hadde lagret det som kladd og glemt å poste det.

Var hos kiropraktoren min (http://dinkiropraktor.no/) igjen i dag. Er så allright å være der, for han virker så oppriktig interessert. Vi prater om formen, plagene jeg er der for i utgangspunktet, kosthold, får tilbakemelding på ting  jeg har testet osv.... Veldig nyttig. Jeg får masse tips og tipser også han om enkelte ting jeg kommer over. Har som sagt gått der siden jeg ble syk første gang i 2008 så han kjenner godt til sykdomsbildet. 

For et par ganger siden prøvde han noe som kalles "QHRV assesment" på meg. Jeg er ikke helt inn i hva det gjør, men man får på seg tre elektroder. To på brystet og en på min venstre side. I tillegg til en puls måler på hver finger. Man skal sitte helt i ro med dette på i 5 min. Av det jeg har forstått, så sjekkes stressresponsen i kroppen og puls bl.a. Her er litt info om det:

QHRV Stress Assessment is a non-invasive, fully automated computer-based system that provides Heart Rate Variability (HRV), blood pressure analysis and Pulsewave Velocity analysis for quantitative assessment of the Autonomic Nervous System (ANS).

QHRV Stress Assessment consists of two main components: a pulse wave sensor with finger or ear-clip and the accompanying analysis software. The pulse wave sensor measures blood volume pulsations in the earlobe or finger caused by heartbeats. A five-minute recording of the pulse wave is all that is necessary to quickly create an accurate assessment of the status of the sympathetic and parasympathetic branches of the autonomic nervous system.

The sensor transmits the collected data to the PC for processing. The software uses advanced technology of recording and interpreting pulse wave signals in order to derive heart rate data. This heart rate data is used to ascertain the current state of inner balance and self-regulatory activity. Easily evaluate overall health condition as well as the effectiveness of selected treatment or other intervention applied. Measurements can be taken before and after any procedure to evaluate the shifts in the autonomic balance and see if a desired effect on the body is achieved and the inner balance is improved.



Resultatet fra den var egentlig ganske normalt og bra første gang, men han sa det var lurt å teste flere ganger. 

Så da jeg kom til han i dag og han så hva slags forfatning jeg var i denne gangen, lurte han på om ikke vi kunne ta en test igjen for å se om det var noen forskjell. Får svar på det når jeg kommer dit neste gang. Blir interessant å se om det faktisk ER noen synlige forskjeller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar