søndag 4. mai 2014

Perfekt søndag. Nesten som i "gamle dager".

I den forstand at gamle dager er før jeg fikk ME. Var litt vindfullt ute i dag, men sola skinte og jeg kjente på kroppen at er det en dag jeg skal prøve å gå en tur igjen, så måtte det bli i dag.
Mannen var veldig skeptisk med tanke på konsekvensene av en slik "utskeielse", men noen sjanser må man ta her i livet. Ellers kommer man ingen vei.

Har satt meg som mål at jeg i løpet av sommeren skal klare å gå en tur til "knabben" og tilbake. Så får vi se hvordan det går. Må begynne pent, men samtidig prøve å få mest mulig ut av denne årstida, som er snillest med kroppen. Så den ikke forfaller helt.

Målet med turen i dag, var sentrum og soft is. En liten gevinst i enden er viktig, spesielt for minstemann. Selv om isen smakte like godt for både liten og stor. Jeg, mannen og hunden gikk, mens minste snuppa syklet ved siden av og syntes det hele var topp. Isen gikk ned på høykant og det ble også mulighet for å klatre litt i klatrestativet rett i nærheten etterpå.

Vel hjemme igjen var det grilling og sommerkoteletter + grønnsaker på menyen. Lettvint etter å ha ruslet litt. Tok desserten først i dag. Har oppdaget at det egentlig er ganske deilig å stå ute og ordne klar maten, så får man litt frisk luft og kanskje litt sol på kroppen samtidig.

I skrivende stund har jeg ennå ikke merket antydninger til gåturen på kroppen heldigvis (over 24 t. etterpå), men av erfaring kommer det som regel en reaksjon  i løpet av en dag eller to. Satser på at den blir minimal denne gangen.



Lettvin søndagsmiddag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar