mandag 8. september 2014

Spa behandling på blå resept?

I går var jeg og tok en spa behandling på hotellet her i Riga på morgenen. Det var rett og slett helt nydelig. Tok en behandling som innebar peeling på hele kroppen + hode, nakke og rygg massasje. Jeg har hatt rimelig vondt i nakken en stund nå og hadde håpet å få tatt en tur til kiropraktor før turen, men hadde ikke noe ledig, så det måtte vente. Har jo som jeg sikkert tidligere har nevnt (tåkehode og teflonhjerne, så husker ikke) skeiv nakke, hvilket igjen gjør at muskulaturen i skulder og nakke blir veldig anspent. Denne gangen var det såpass at venstre armen var nummen og prikket, så jeg hadde bestemt meg for at jeg måtte prøve en behandling.

Jeg fikk valuta for pengene. Dama må ha funnet alt som var av små og store spente muskler. Tok tak i nakken og dro i hodet. Nydelig følelse og det kjentes ut som alt slapp av smerter for et lite øyeblikk. Hele behandlingen med peeling (som er mer en bonus enn en nødvendighet) tok en klokketime.

Jeg fikk beskjed på forhånd av noen av de som hadde hatt behandlingen, at det kunne hende jeg ble sløv etterpå. Men jeg ble bare mye piggere. De verste smertene lettet og armen føltes igjen mer normal. Fikk fornyet energi og var klar for en ny dag i Rigas gater.

Dette fikk meg til å tenke. Tenk om alle som har kroniske smerter, som innebærer anspent muskulatur ol. kunne fått massasje på blå resept!!!!!!

Selv om det ikke kurerer plagene, så kan det jo gi folk en bedre livskvalitet ved å få litt "pause" fra de verste smertene for en liten stund.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar