torsdag 11. september 2014

Elektrisk rullestol

Her om dagen fikk jeg brev fra NAV om at jeg får elektrisk rullestol til utebruk. For å få dette må man fylle ut endel skjemaer med behov og mål ++, sammen med ergoterapeut. I tillegg trenger man en erklæring fra lege.

Er veldig rart å søke om sånne ting, for jeg kan jo gå å beina mine, men har problemer med avstander, eller dersom det blir for mye bruk av beina, går jeg tom for krefter. Hadde en veldig hyggelig prat med legen min om dette og viktigheten av å ikke være redd for å benytte seg av de hjelpemidlene man kan, for å gjøre et beste ut av situasjonen. Det er bedre å komme seg ut blant folk og heller benytte hjelpemidler, selv om man synes det er aldri så flaut, fordi alternativet er så stusselig. Hva slags liv har man om man bare burer seg inne?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar