onsdag 11. juni 2014

Vektnedgang og vektøkning.

Da jeg ble syk, gikk jeg ned 10 kg. Mye pga at jeg nok hadde veldig god forbrenning og var kvalm, i dårlig form og ikke eide noen form for matlyst over en veldig lang periode. Jeg er jo fortsatt ikke frisk den dag i dag, MEN apetitten har det skjedd noe med. Er på veldig god vei mot +10 igjen nå.

Veit ikke om man skal være glad eller ikke for det, men det er nå sånn det er. Kvalmen og mageproblematikken er ikke så ille nå som den har vært, så mye kommer nok derifra. I tillegg føles det nå som jeg ikke eier forbrenning. Mye grunnet at jeg har tilbragt de siste årene VELDIG mye på sofaen. Har aldri regnet på hvor mange timer i døgnet det har blitt, men det er ikke få. Så nå nyter jeg tilværelsen oppe av sofaen, så lenge det varer. Får tenke som så, at jeg bygger opp et lager, så jeg har litt å tære på når vinteren kommer og kroppen bestemmer seg for å gå inn i ufrivillig dvale igjen. I tillegg føler jeg at kroppen tåler litt mer når jeg har litt mer å gå på. Blir ikke like fort svimmel og i dårlig form.

Det er godt man ikke har kastet klær på sikkert 15 år. Da har man alltids noe som passer uansett, selv om ikke alt er like "in" bestanding. Joggebuksa går ikke like fort ut på dato ;-) Kunne bare ønske klesskapet i seg selv vokste etterhvert som jeg puttet ting inn der, for nå er det sprengt til randen.

Nok en ting å føre opp på "To do" lista mi, som begynner å bli lang som et vondt år. Det er mye å gjøre når man er en familie på 4. Har likevel innsett at barna har det akkurat like bra, selv om det er litt møkkete på gulvet innimellom. Bedre jeg bruker energien min på dem, istedet for å ha det strøkent til enhver tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar