torsdag 5. juni 2014

Hektisk tid.

Det er så rart. Hvert år tenker jeg at endelig er det snart sommer. Nå skal jeg slappe av å nyte tida fremover. Men jo nærmere man kommer juni mnd, jo mer planer hoper seg opp. Greit at det skjer litt, men det krever mer planlegging for å tilpasse energi nivået riktig og være obs på nok oppladning og restitusjon. I tillegg er jeg i bedre form i sommerhalvåret, hvilket betyr at jeg noen ganger må bedrive litt "tvungen hvile". Det går greit noen dager, men så røyner det som regel på, hvis ikke jeg er flink til å hvile.

I tillegg er det jo logistikken. Særlig når ting havner på samme dag. Rart hvordan det har en tendens til å "klaffe". Hvordan klarer man f.eks å gjennomføre et foreldremøte på jobben, være med eldstemann på fotballkamp og skoleavslutning på samme ettermiddag. Ja da, vi er jo to voksne her i huset, men selv ikke barna klarer å dele seg og være to steder på en gang, til tross for at de ser ut til å ha ubegrenset med energi. (De kunne godt overført en liten brøkdel av det til sin kjære mor)

Den som bare kunne tatt ei pille, så var alt bra igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar