fredag 5. august 2016

Leger tror ME skyldes tarmen - ikke hodet.

Ifølge denne artikkelen tror legene at de har funnet årsaken til ME. Leger ved Cornell University har funnet biologiske markører for denne sykdommen i MAGEN. Dvs. i tarmens bakterieflora.

Selv om det i artikkelen står at det var uventet å finne det der, så overrasker det ikke meg. Da mageproblematikk har vært en stor del av sykdommen min. Og på mange måter starten på det hele, etter en mageinfeksjon. Føler meg bedre hvis jeg er flinkere med kosten, selv om jeg ikke er noen fanatiker.

Uansett tar jeg alt av sånne artikler med en klype salt, til det virkelig kan bevises opp og i mente. Veldig glad hvis de endelig har funnet svaret, men har liksom "hørt det før"...I mellomtiden gjør jeg det som funker for meg, som nettopp innebærer hva jeg spiser. Men spennende er det helt klart og krysser fingrene.

Her er artikkelen for de som vil lese:

http://www.side3.no/vitenskap/--kronisk-utmattelsessyndrom-skyldes-magen--ikke-hodet/3423241281.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar