søndag 7. august 2016

Tilbake til hverdagen.

Da var man hjemme igjen etter 3 uker i varmere strøk. Hverdagen slår imot en når man reiser fra 36 grader i skyggen på Korfu og kommer til Gardermoen der man møter 12 grader og regn. Hadde mest lyst til å ta en helomvending og dra tilbake med en gang. Den norske sommeren er jo en tragedie værmessig til tider. Hadde jeg hatt økonomi og mulighet til det så hadde jeg flyttet til sydligere breddegrader. Kanskje hadde man til og med blitt så mye bedre i kroppen igjen av å bo i varmere strøk at man kunne fungert som normalt igjen og jobbet mer som andre folk.

Blir heldigvis en liten tur nedover igjen om en liten stund, for å få en siste boost før høsten og vinteren setter inn for fullt her hjemme.

Chicken souvlaki.
Ikke så lett å få tak i vanlige grønnsaker som gulerøtter, blomkål, brokkoli ol som jeg er veldig glad i, men ikke så verst dette her.





Jeg var så heldig å ha med både venner og familie på tur og fikk mye hjelp og avlastning ifht barna, så jeg kunne flate ut på solsenga, mens de ble underholdt bl.a i bassenget.






Kontogialos beach.





Bursdagsfeiring for yngstemann med grillfest, kaker og masse mennesker. Fikk bursdagssang på norsk, polsk, engelsk og gresk. Kjempekoselig.

Middag med gode venner.



Ferien har vært helt fantastisk. Varmen gjør så utrolig godt for kropp og energi. I tillegg til at man får slappet av på en helt annen måte enn hjemme med latere dager. Jeg har ikke hatt like stort behov for søvn som jeg har her hjemme. Har klart meg med 7-8 t i døgnet. Vært trøtt innimellom, men det har ikke plaget meg nevneverdig. Fikk besøk av mamma og Tore den midterste uka der nede, så da ble det litt farting. Det gikk over all forventning og var veldig trivelig, men kjente det var greit at vi hadde vært der en rolig uke først og mulighet for å slappe av ved bassenget igjen da de dro hjem.

Blitt mye opplevelser og nye bekjentskaper, som alltid er hyggelig. Føler at det blir veldig mye sosialt der nede. Nesten litt i overkant til tider. Man har mennesker rundt seg hele tiden og jeg blir innimellom sliten av det, men så veit man at når man kommer hjem igjen blir det brått veldig stille igjen, så jeg tillater meg liksom ikke helt å trekke meg tilbake så mye som jeg kanskje burde der nede. Nyter det mens jeg kan. Føler dog jeg blir litt "proppet" i hodet der nede og må konsentrere meg mer enn normalt fordi det jabbes og prates på norsk, engelsk og gresk om hverandre. Må bruke hjernen litt mer.

Tar ikke mange dagene hjemme før man kjenner at energinivået synker litt igjen. Føler meg likevel godt i rute til å begynne og jobbe mer førstkommende uke. Perfekt oppladning. Og når man samtidig får forlenget sommeren litt ved en ny tur litt seinere i høst så blir nok dette veldig bra. Alltid fint å ha noe å se frem imot også.

Håper dere har hatt en bra sommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar