lørdag 6. desember 2014

Julestemning og desember frost.




Følt meg i veldig fin form et par dager nå, så da gidder man ikke fokusere på sykdom, men heller nyte litt den tida vi er inne i nå. Jeg er ikke særlig glad i vinter, snø og kulde. Så ærlig skal jeg være, men det er hvis man ser bort ifra desember. Det er en mnd jeg håper og prøver å ta innover meg og nyte mest mulig. Så sant jeg er ferdig med julegaver. Ellers er det fort gjort å føle at det henger over en og vanskelig å senke skuldrene.

For meg er desember en koselig tid hvor jeg synes det er trivelig å se hvordan det pyntes med lys rundt omkring. Så sant det er med måte, for noen tar jo helt av. Det er så koselig å tenne lys inne på ettermiddagen og kvelden, fyre i ovnen og krabbe inn i sofakroken med pleddet over seg og se på håndball vm eller em for kvinner på tv, avhengig av hva det er det aktuelle året. Dette har rett og slett blitt en førjulstradisjon for meg og endel av julestemningen. Høres kanskje rart ut, men sånn er det.
Og våkne til blide barn som er så fornøyd med det de har fått i pakkekalenderen i dag. Ja de viser faktisk takknemlighet for det og det er enda godt, sånn som jeg har styret for å finne ting de liker og få pakket alt dette inn;-) Ja de er bortskjemt og jeg er skammelig klar over det.

Pepperkakebaking med barna har også blitt gjennomført i helga, med stort engasjement. Etter ønske fra mannen har jeg også faktisk pyntet nesten ferdig til jul. Han synes jula er så fort over og lurte på om vi ikke kunne pynte litt tidligere denne gangen. Så har tatt det litt etter litt, for ikke å bruke så mye energi på det.
Barna synes det er kjempegøy å få være med på pyntingen, så de har (over)pyntet i kjellerstua. Helt i orden for meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar