tirsdag 19. august 2014

Skolestart

Vekkerklokka ringer og ringer og det er så utrolig vanskelig å åpne øynene. Til slutt innser jeg at jeg ikke har noe annet valg en å krabbe ut av senga, for i dag er det skolestart igjen for eldste snuppa og vil nødig at hun skal komme for seint. Hopper i dusjen og gjør meg klar. Deretter er det om å gjøre å riste liv i to ekstremt trøtte barn. Etter x antall turer innom rommene og "purringer" på at de må komme seg opp, stabber 4 slitne føtter seg inn på badet. Klær taes på nærmest i slow motion og frokosten inntas noe motvillig, men dog den sklir ned. 

Utrolig nok er alle 4 ute av døra i tide til skole, bhg og jobb. Jeg for min del "skulket" frokosten hjemme og tok med meg noe mat på jobb. 

I og med jeg kun jobber 4 timer to dager i uka, var jeg ferdig igjen kl 12 og ramlet rett ned på sofaen der jeg lå som i koma til klokka ringte igjen 15.30. Akkurat like trøtt som på morgenen slumret jeg et par ganger før jeg innså at jeg bare måtte komme meg avgårde for å hente minstemann i bhg, skulle det i det hele tatt bli noe middag på oss.



Kom hjem samtidig som mannen og 3. klassingen, som var strålende fornøyd med første dag i 3 klasse og hadde masse å fortelle. Og ikke minst....bøker. MANGE bøker, som det skulle settes bokbind på så fort som mulig. Så da ble det hjemmelekse på mor i dag også. Først lage middag, deretter rydde vekk, kjøre og handle bokbind, sette på bokbind....Ble sliten bare av å tenke på det, men snudde fort tankeprosessen til noe positivt. Hvis jeg tar alle med en gang, slipper jeg å styre med det noen andre dager. Så sånn ble det. Og det gikk egentlig helt greit, selv om det må være noe av det mest kjedelige jeg gjør. 

FERDIG!!!! 

Avsluttet kvelden i sofaen med en smoothie med frosne jordbær, banan, biola og linfrø.
Smakte helt fortreffelig om jeg skal si det selv. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar