søndag 3. august 2014

Rydding, soving, vasking. Den harde virkelighet.

Julie, Spiros og Amanda
Da har vi omsider kommet oss vel hjem igjen fra Corfu. Hatt det helt topp, selv om mannen var nede for telling et par dager, så kom han seg heldigvis igjen. Var der 12 dager, men denne gangen følte jeg faktisk at jeg godt kunne vært der en mnd.

Når man blir såpass mye bedre kjent med folk der nede, kjenner man litt på det når man skal hjem igjen. Barna har forelsket seg i stedet og har blitt veldig glad i Spiros. De gråt da vi dro og gleder seg til vi får besøk i november.

Reisen hjem var utrolig slitsom. Var vel ikke flinke nok til å slappe av før vi skulle dra, fordi vi ville ha litt tid siste timene med "gutta" som jobber på hotellet. Herlig gjeng med godt humør, som man både kan tulle med og ha dypere samtaler med. Som også gjør sitt ytterste for at vi skal ha det så bra som mulig når vi er der.



Jeg sov så og si hele flyturen hjem, på ca 3,5 t. Det har jeg aldri klart før. Følte meg helt utslitt, men maktet å holde meg i gjenge til vi kom hjem med barn og pakkenelikker. Da var det "game over" og "mor" måtte finne sofaen. Der sovnet jeg så og si med en gang og våknet ikke ordentlig til liv igjen før nesten to døgn senere. Snakk om å føle at man møter en murvegg når man kommer hjem. Da jeg begynte å komme litt til meg selv igjen, sa mamma at de skulle ta med seg barna på hytta fra torsdag til søndag, så jeg kunne bruke tid på å få pakket ut alle 4 koffertene, som bestod av store deler skittentøy. I tillegg dro vi ifra et hus i kaos da vi dro på ferie. Ære være dem for at de gjorde det. Det neste døgnet ble nemlig tilbragt på sofaen, før jeg på den 4 dagen endelig begynte "å se lyset" igjen og fikk i meg litt mer mat og drikke.




I skrivende stund er alle kofferter pakket ut, klesvask(ene) så og si ferdige og gulv i en etasje støvsugd og vasket. Så nå kan jeg slappe av enda litt til.


På lørdag dro jeg og mannen ut og spiste middag på Onkel Thor i Vestfossen. Wow, det må være den beste biffen jeg noen gang har spist. Helt nydelig. Så til tross for at matlysten ikke har vært helt hundre de siste dagene, smakte det.
Sten-Viggo spiste pepperbiff
Jeg spiste "Kokkens biff".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar