lørdag 5. november 2016

Forlengelse av AAP ut over 4 år.

Kjenner jeg er veldig spent på hvordan dette går. Det er visst vanskelig, mye strengere å få utvidet AAP ut over 4 år og er kun i spesielle tilfeller. I tillegg er behandlingstiden lenger. Av hva jeg har lest i paragrafene burde jeg kvalifisere til å få det, i og med jeg har en sykdom (liker egentlig ikke å si "sykdom", høres så negativt og sutrete ut, men dog) som gjør at man trenger tid. I tillegg er jeg jo på gang med tanke på jobb. Økte fra 20 til 30% i august og planen er å øke til 40% fra januar og om progresjonen blir som ønsket, kanskje 50% fra august neste år.

Det NAV krever at jeg må legge ved søknaden, er en grundig og beskrivende legeerklæring, med relevante epikriser og problematikk, en opptrappingsplan fra arbeidsgiver med hvor mye jeg skal øke og når det er tenkt gjennomført. I tillegg skal jeg legge ved informasjon fra min kiropraktor, som jeg har gått til jevnlig siden 2008 da jeg første gang opplevde disse symptomene.

Så nå er kiropraktor kontaktet og er på saken, legetime bestilt i Desember og arbeidsgiver igang med å lage opptrappingsplan. Har snakket med saksbehandler og blitt enig om møte i januar. Der vi skal lage ny aktivitetsplan.

AAP går ikke ut før i April, men greit å være tidlig ute når alt skal i boks.

Bare å krysse fingrene. Er ikke noe stas å være prisgitt andre egentlig...

Ah den som bare kunne jobbet 100%....men kanskje en dag :) Har trua!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar