søndag 22. mai 2016

Hvor er AV bryteren??

Satt og tenkte her for meg selv igjen. Det største problemet jeg har, er at når jeg holder på med noe eller har fullt fokus på noe så har jeg ingen AV bryter. Har vært inne på dette tidligere at jeg kan klare utrolig mye der og da, men får ikke smellen før etterpå. Som om jeg ikke har evnen til å kjenne at jeg blir sliten, før det er for sent. Og da går jeg skikkelig i kjelleren, får en infeksjon eller blir litt "småfjern" som jeg pleier å kalle det. Svarer litt diffust eller lign. Hvis noen spør meg om det går bra så skjønner jeg nesten ikke selv hva jeg skal svare.

Skulle tro hjernen bare går i hvilemodus og nerveimpulsene ikke virker, som om noen "drar ut kontakta". Det er virkelig rart hvordan det hele fungerer.....

For de som orker å lese denne artikkelen så beskriver den (på engelsk) godt det jeg prøver å si: 
http://www.healthrising.org/blog/2016/05/22/fibromyalgia-information-overload-brain/ Står fibromyalgi, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i det og det tror jeg sikkert mange andre ME pasienter også gjør. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar