lørdag 25. april 2015

Oppdatering på candida "kuren".

Jeg har som jeg tidligere nevnte, ikke fulgt candida dietten slavisk på noen som helst måte, men har prøvd å begrense inntaket av ting som ikke er heldig å spise og tatt melkesyrebakterier jevnlig. Brukt det mer som en liten veileder, enn noen diettliste.

Det jeg føler har vært vanskeligst, er å kutte ned på mineralvann. DESSVERRE!!! Det er min store last her i livet. Har dog blitt mye flinkere enn jeg var og drikker masse vann.

Er veldig glad i brokkoli, asparges, blomkål, og hvitløk bl.a som anbefalles å spise. Så har vært påpasselig på å få i meg ekstra mye av det.

Resultatet så langt, er at kroppen faktisk føles litt bedre og hele fordøyelsen er noe bedre enn den var. Likevel er det langt igjen. Energien har også tatt seg opp litt. Om det kommer av at det er vår og sola er mer tilstede, eller om det er særlig melkesyrebakteriene som har en positiv effekt er ikke godt å si.

Har vært endel ekstra på jobb i det siste, for å se hvordan jeg klarer det og det har godt over all forventning. Vi har derfor blitt enig om at jeg skal prøve å jobbe 30% fra høsten av (august).
Det blir spennende.

Har også begynte på en glutenfri diett nå, etter anbefallinger fra både helsepersonell, bekjente og andre ME syke jeg kjenner. Kommer mer tilbake til det i neste innlegg, for blir nok et eller to til i løpet av dagen.

HA EN FIN DAG.....I regnværet.


Selv går jeg for den sporty "looken" fra sofaen i dag ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar