torsdag 10. mars 2016

Resultat av blodprøver og spirometri test.

Ganske så oppløftende resultat der må jeg si. Spirometri testen viste at jeg hadde en lungealder på 43 år visstnok, men legen sa at verdiene var innenfor normalen, så da må man si seg fornøyd med det. Tror ikke jeg har verdens beste lungevolum, så det har nok noe med det å gjøre. Det har ikke påvirket meg nevneverdig før i livet, så hvorfor skulle det utgjøre noe nå. Tror det er genetisk betinget og ikke så mye å gjøre med. Her kan det godt hende jeg tar feil, men mener det var sånn jeg forstod det.

Blodprøvene var stort sett helt fine. Hadde for lite jern, men det hadde ikke gått ut over blodprosenten, så var bare å ta jerntilskudd. Jeg er ikke veldig glad i det, for å si som sant er så er ikke jerntabletter noe særlig for "systemet" mitt. Det stopper helt fullstendig opp. Dette er ikke et ukjent fenomen for mange. Derfor så prøver jeg meg denne gang på en annen type enn det jeg har brukt før. En mildere variant med 27 mg som er mildere for magen, enn den jeg har tatt før som var Ferro-Retard på 100 mg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar