lørdag 22. august 2015

Litt fra siste ukene

Litt mye som kverner i hodet om dagen, så er ikke like flink til å oppdatere her hva angår meg selv. Det går litt i bølger.....

Nå er skolen igang igjen og "godt er det". Tror egentlig det skal bli greit å få litt mer hverdag her hjemme igjen. Antagelig kommer jeg vel til å angre på dette utsagnet om 14 dager igjen, når vi har hendene fulle med gjøremål. Skoleferien er på mange måter veldig deilig, men også veldig lang. Godt å slippe stresset hver eneste morgen ifht å få barn opp av senga, klargjort osv. Jeg har vært tilbake i min 20% jobb i bhg i noen uker nå og akkurat det går over all forventning. Tror fortsatt jeg lever på boosten jeg fikk av 3 uker på Korfu, til tross for at været hjemme her er vekslende. Heldigvis vært noen fine soldager igjen nå. Samtidig merker jeg at man går litt tom for ideer og energi ifht å gjøre nok for å tilfredsstille barna. Har blitt noen rusleturer nå som jeg enda orker, en tur til Villa Malla med bading for et par helger siden. Ellers ganske rolig. Dessuten sier jeg til barna at de har ikke vondt av å kjede seg litt innimellom. De trenger ikke å underholdes 24/7.






Minste snuppa har også begynt på skolen. Veldig rart å tenke på. Fotballtrening for eldste er igang igjen og jeg merker at jeg faktisk nyter litt mer enn på lenge det å være ute blant folk og skravle litt. Var på fotballcup forrige helg og da blir det til at vi foreldre deler litt erfaringer og tanker om alt mellom himmel og jord.

Vanskelig når man føler seg piggere, å vite hva som er nok ifht. bruk av energi. For det evige dilemmaet ligger jo i at man har lyst til å gjøre mest mulig, få unna praktiske ting, sosialisere litt mer, bevege seg mer enn det man gjør ellers. Jeg prøver å holde meg selv igjen noe, men velger heller å nyte tilværelsen nå, så får jeg ta "straffa" mi seinere. Formen avtar jo uansett jo lenger utover mot høst og vinter man kommer, så får bare nyte mens man kan.

 
Litt ymse bilder fra Villa Malla. Jeg er ikke god på plasseringa av dem på siden, så bær over med meg.




 
Var en fin dag og utrolig heldige med været når man først tar en sånn tur. Var veldig trøtt og sliten etterpå, men vel verdt å bruke energien på.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar