søndag 26. november 2017

Avledning, distraksjoner og tankerekker.

Merker at jeg har hatt litt mye å gjøre i det siste. Hodet er litt mer vimsete igjen enn det har vært på en stund. Som om jeg har litt for mange tanker og ideer i hodet på en gang og liksom ikke klarer å organisere ting i riktig rekkefølge. Jeg kan f.eks når jeg  lager middag, begynne med noe annet samtidig som ikke har noe med middagen å gjøre,  men som er nok til å distrahere meg såpass at det forsinker middagslagingen. Dersom jeg står og skjærer grønnsaker og skal kaste noe av det i søpla og oppdager at søpla er ganske full, går jeg ut med den og ser sikkert flere ting på veien som avleder meg eller som jeg bare skal ordne før jeg fortsetter på maten.

Som om jeg ikke evner å konsentrere meg om å gjøre kun den ene tingen om gangen. «Skal bare», fordi jeg tror det er effektivt å forte meg på vaskerommet og sette på en vask mens jeg venter på at noe skal koke. Det som ødelegger tidsperspektivet er alt det andre jeg også finner på, på vei til eller fra.

I dag skulle jeg bare legge en pose poteter i skuffen for å få bedre plass på kjøkkenbenken. Da jeg åpnet skuffen så jeg at jeg måtte flytte litt rundt på ting for å ordne plass. Løftet opp en pakke makaroni med bunnen ned!! Dermed måtte skuffen tømmes og tørkes, før alt ble puttet tilbake på plass. Inkludert potetene 😉 Hvilket resulterte i en liten forsinkelse...igjen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar