mandag 21. desember 2015

Juleforberedelser, pakking og håndball VM

Nå om dagen føles det som om dagene bare flyr avgårde for meg. Egentlig alt for fort. Mye å ta seg til med juleforberedelser, håndball VM for kvinner på TV og rydding og pakking ut av skuffer og skap som forberedelse til flytteprosess.

Huset vårt ble solgt kjapt og "smertefritt". Veldig godt å være ferdig med bilder og visning. Krever mye krefter for å få huset til å se så presentabelt ut som mulig, men føler vi kom godt ut av det. 

Kjenner det er slitsomt med så mye styr om dagen, men passer nå omsider på å få i meg litt ordentlig mat med litt "power", så jeg holder hodet over vannet. 1. februar regner jeg med å være på plass i leilighet, så januar blir veldig hektisk. Vanskelig å klare og lande helt nå til jul, når man veit at man må hive seg rundt så fort jula er over. 

Samtidig har jeg passet på å opprettholde de vanlige juletradisjonene, så ikke alt skal føles så annerledes for barna. Har ikke så mange tradisjoner, men pynte pepperkakehus rundt 1.advent, bake pepperkaker og lussekatter i løpet av førjulstida hører med. Pynting av juletre blir foretatt noen dager før i år, for å slippe og føle at man tar det bort igjen med en gang. Så det har allerede blitt gjort.

Klassebamsen til minste snuppa var med hjem i helga. Han koste seg i trauet fyllt med twist. Noe sier meg at banansjokoladen også er hans favoritt...

Oliver, som han heter, fikk lov å boltre seg litt i juletreet mens vi pyntet. 

Lussekatter til håndballkamp gir god førjuls stemning også i år.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar