søndag 10. januar 2016

Et lite syteinnlegg om søvn, så dere er herved advart. (Skrevet for halvannen uke siden. Glemte å publisere ;) )

Formen er overkommelig. Dagene brukes til pakking, pakking og atter pakking. I morgen er det tilbake på jobb. Greit nok det, hadde det ikke vært for at man ligger og hoster hele natta. Fryktelig irriterende og håpløst å sove, så i skrivende stund har jeg inntatt sofaen for å se om det hjelper å halvveis sitte og sove. Sånn går det når man overser alle kroppens forsøk på å fortelle en at man burde roe ned. Men i en flytteprosess er det lettere sagt enn gjort dessverre.

Det skal sies at jeg ikke har ord for hvor mye jeg gleder meg til å komme på plass i leiligheten og "lande" litt. Selv om det er mye å ordne når man vel er i hus der, kan man ta det mer i eget tempo uten å forholde seg til tidsfrister.

Pr nå kan jeg med veldig stor sikkerhet si at jeg har ENDA en ny bihulebetennelse + noe mer rusk i luftveiene. Bronkyl hjelper noe, så tyder på noe a la bronkitt, men kanskje ikke så ille. Jeg får bronkyl og rinexin på resept og kjenner igjen symptomene, så prøver så godt jeg kan å bruke ved behov. Nå har det dog sittet i siden før juleferien begynte, så håper det avtar snart.

Samtidig har jeg etterhvert funnet ut, eller dvs. legen sa at jeg mest sannsynlig er en av de heldige 7% av befolkningen som mangler et enzym som kan omdanne kodein til morfin i leveren. (Mulig jeg har nevnt dette før) Dvs. at f.eks paralgin forte ikke virker på meg eller kodein tabletter som jeg har tatt som hostestillende i perioder ser ut til ikke å ha noe som helst effekt lenger....Det som da forundrer meg er at de virket tidligere. Det mener jeg å huske at paralgin forte også har gjort, så forstå det den som kan. Kanskje det har skjedd noe rart i kroppen etter at jeg gikk på lavdosert naltrexon en periode... Dette er helt ukvalifiserte gjetninger ut ifra eget hode, så ikke legg noe vekt på dette.

Nå ble det mye snakk om medisiner her og høres ut som jeg tar mye rart, men det gjør jeg egentlig ikke. Til hverdags tar jeg kun en allergitablett + magnesium og probiotika hver dag. Men har litt ymse å velge mellom til div. plager som måtte melde seg. Og for oss "ME'ere" kan det som kjent være veldig mye forskjellig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar