mandag 18. januar 2016

Blåmerket på låret var en infeksjon.

Dro til legen etter jobb forrige mandag i og med hevelsen og rødheten ikke gikk ned og det var ubehagelig og veldig ømt. Tok en crp som ikke var så ille at jeg måtte legges inn på sykehus heldigvis. Legen sa at det var en infeksjon a la rosen, men at dette jeg hadde satt dypere i huden også. Han visste ikke om det var en streptokokk eller stafylokokk infeksjon, siden det var for sent på dagen til å ta noe mer blodprøver. Men spilte ingen rolle for det er visst samme behandling. Derfor måtte jeg starte opp på en 10 dagers antibiotika kur med en gang (Diclocil 500mg 3 ganger om dagen), ta det helt med ro i minst en uke (akkurat som om ikke det kunne passet noe særlig dårligere) Fikk beskjed om å følge med på om det sprer seg eller dukker opp sorte streker, for antibiotika kuren skal virke relativt kjapt. Og ta kontakt igjen i løpet av et par dager hvis det ikke er noe bedring.

Jeg gjentar til det kjedsommelige: Nok en gang har jeg dratt strikken for langt i forbindelse med flytteforberedelser og flytting. Da kommer infeksjonene. Aldri hatt denne før riktignok. 


Var også innom kiropraktor på torsdag, for å fikse litt på de vanlige "skavankene". Han fikk se på låret og umiddelbart sier han at det er jo en blødning under huden, hvilket tyder på ei lårhøne. Dvs. i en del av området. Jeg spurte hvordan det da kan spre seg som det gjorde og utløse en infeksjon som slår ut på crp. Nei dette klødde vi oss litt i hodet over begge to igrunnen. Han trodde at streptokokk eller stafylokokk bakterie oppstår med utg.pkt. i et sår. Ikke veit jeg sa jeg, men er ikke så mye som overrasker meg lenger med denne kroppen. Han sa seg enig i at det var litt interessant hvordan den kroppen min fungerer. ME er en forunderlig ting......og immunforsvaret like så....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar